keskiviikko 3. elokuuta 2011

Lähteä kun pitäisi jäädä. Jäädä kun pitäis lähteä.

Jaaahas. Launtaina klo 13 jälkeen alko pieni vapaa, joka kesti maanantaihin asti. Lauantai-illalle oltiin suunniteltu istuskelua Rålississa ja sen jälkeen tanssimista baarissa. Me oltiin ihan hyvän kokosella porukalla Rålisissa ja oli vielä lämminkin istuskella siinä ilta-auringossa. Meitä oli minä, Eira, Elisa, Helena, Salla ja Amanda. Ja kielenä oli ruotsi, koska Helena on Islannista, muut tytöt Suomesta. Oli mukava ilta siellä rantsussa ja 11 pintaan siirryttiin Stureplanille Oxid nimiseen baariin. Alussa sielläkin oli kivaa, kun ei ollu niin hirveesti ihmisiä. Mutta loppuillasta mua alko vähän ahistamaan se, että siellä ei mahtunu kävelemään, se oli niin pieni paikka ja niin täyteen tungettu niitä ihmisiä... Sit siinä pienessä tilassa oli musiikkikin ihan liian kovalla mun korville. Puoli 2 maissa alko myös Amandaa ja Sallaa väsyttämään niin siirryttiin kotioloihin nukkumaan. Mulla ei oo tältä illalta mitään kuvia vielä, koska en raaskinu itte raahata järkkäriä mukana. Ootan jo, että pääsen Suomessa ostaa itelleni pienen kameran, joka ois vähän helpompi käyttää aina sillon kun ei oo just esim isoo laukkua mukana.

Seuraava päivä meni levätessä. Illaks menin Leinoille Jollen ja Miksun seuraks, ja kun ne 7 aikaan lähti AIK:n peliin niin minä kaivoin esille mun Solsidanin ykköskauden ja aloin katselee sitä. Eipä siinä päivässä muuta sitten, kun kotiin vaan nukkumaan, että jakso seuraavana aamuna herätä puoli 6 töihin. Pressbyrån kahvi ja kroisantti niin sillä jakso taas. Ihan käsittämätöntä millanen kahvin juoja musta on tullu... Täällä ruotissa varsinkin:D Nykyään juon melkeen 1-2 kuppia päivässä. Okei, se on tosi vähän verrattuna joihinkin, mutta vähän aikaa sitten en juonu ollenkaan tai sit jonkun yhen kupin viikossa. Teemun syytä kaikki:D Se Maanantai oli töissä vähän hektinen... Meillä on nyt 3 henkilöö yhtäaikaa lomalla, eli kokoajan tulee joku joka vähän sijaistaa. No menin seittemäks töihin ja nattpersonal lähti siinä samaan aikaan... Sit aloin kattelee, että aa 15 yli kello eikä vieläkään kukaan täällä vaikka listassa lukee, että jonkun pitäis alottaa kl 7... No sain 8 asti ootella että sieltä tuli mulle seuraa. Onneks oli ollu lungi aamu, eikä mitään ihmeempiä ongelmia. Sit sain tietää, että tää Mia kenen kaa jobbasin on sekin vaa 22 vuotta ja kummallakaan meistä ei oo lääkkeidenjako-oikeutta... No siinä sitten soitettiin sjuksöterskoja paikalle... Sit Miia ei ollu koskaan kunnolla ollu tolla osastolla, se ei tuntenu niitä vanhuksia oikeestaan. Oli outoo, että minä joka on kesätyöntekijä, joka on ollu töissä 6vk on yhtäkkiä se, joka tietää asioista eniten. Onneks osaan hoitaa jo meiän kuudesta apua tarvitsevasta potilaasta 4, joten vaan ne 2 jäi silleen yhessä tehtäväks. Loppujen lopuks kaikki meni hyvin. Mutta ei ollu kiva stressata heti aamusta lähtien, että tuleeko joku tänne... Ja se lääkejuttu oli kans aika stressaava... Onneks olin jo oppinu kaiken tarpeelisen, eli pärjättiin hyvin. Ja saa olla taas ylpee itestään:D Huhhuh

Töiden jälkeen suunnattiin Kristinebergin kalliolle tyttöjen kanssa Grillailemaan. Se oli Eiran vika ilta Tukholmassa ennen kotiin paluuta, joten juhlistettiin samalla sitten vähän sitä. Meitä oli siis minä, Eira, Elisa, Helena ja Pilvi. Jälleen ruotsilla mentiin:D Ne kalliot oli kyllä ihanat! Ja oli tosi hyvät näkymät. Ruokana meillä oli makkaraa, halloumia, paprikaa... Ja banaania ja suklaata nam. Syömisen jälkeen vasta ilta-aurinko alko kunnolla paistamaan ja sit päätettiin heti mennä uimaan. Olin vähän undrannu, että kuinkahan uskallan mennä uimaan siitä kalliolta, mutta se menikin sitten ihan hyvin, tietty pienen panikoinnin kanssa. Aluks mua ällötti vähän se lima, mutta pois tullessa se ei enään ollu nii paha:DD Vesi oli ihanan lämmintä<3 aah uiminen<3 Sieltä kalliolta oli ihana katella, kun ohi meni erilaisia vesikulkuvälineitä, ja myös joutsenia...
















Kiitos tytöt, kiitos ihana kristineberg!<3 Tänään sain jälleen herätä töihin seittemäks... Ei oo helppoo:D Tosiaan kyllä oon sitä vähän naureskellu, että nyt oon ihan puhki on ollu 3 päivää putkeen 7 tai 8 meno... Mite sillon kun kävi lukiota, sitä teki suurimman osan vuodesta. Mut nyt vaan tuntuu siltä, ettei ois ollu missään koulussa aikoihin... Töiden jälkeen lähin käymään Nackassa syömässä vähän ja hakemassa rantakamppeet. Sitten heti bussilla takas keskustaan päin... Nukun aina melkeen bussissa, oon niin kauheen väsyny, että lepuutan siellä aina vähän silmiä. Yleensä mulla on ollu joku tieto, että missä bussi menee ja missä pitää jäähä pois. No tälläkertaa taisin nukahtaa ihan kunnolla, kun päätepysäkillä, Slussenilla 2 tyttöö ja 1 poika tökki mua hereille siinä... Aika nolona lähdin siitä kiittäen sitten pois...:DD Ei kiva. Sitten käytiin Rålississa vähän istumassa iltaa ja uimassa. En kyllä tykänny siitä rantapuolesta kauheesti. Oli ihan kauheen sotkusta, myös siellä vedessä... Ja se nurmikko ei ollu enään nurmikko, vaan sellasta hiekkaa ja tomua + kuivaa heinää. Vastapäätä oleva långholmeninranta ois houkuttanu paljon enemmän. Illan viettoon rålissin eiranta-puoli sopii kyllä mainiosti. Siellä on vähän jopa enemmän ruohoa jäljellä. Väsyin jälleen kerran aika äkkiä ja lähdin sitten Nackaan päin. Nyt saa pitkästä aikaan (kolmeen päivään) nukkua vähän myöhempään. Eli unille -> Vielä kiva kuva, kivasta kadusta.

perjantai 29. heinäkuuta 2011

Du kan gråta mitt i gatan

Ja herätys puoli 7. Bussiin 07.13. Pressbyrånista croisantti ja kahvi 20kr. Töihin! Työpäivä meni nopeesti, aamuvuorot menee aina. Ja 5 tuntia on vähän. Tänään taas kuulin kahden tädin juttelevan. Toinen kysy toiselta "ootteko jotain sukua?" ja osotti mua. Sit tää vastas "jooo, ollaan siskoksia". Eipä muuta kai tänään sitten töissä:D Töiden jälkeen kävelin vähän kauemmalle metropysäkille ja sain siitä sattumalta ostettua molemmat lahjat Linalle, kun sillä on rippijuhlat heti kun pääsen kotiin. Ja löysin just ne mitä olin suunnitellu, vad bra gick det! Sit otin tunnelbanan ja bussin kotiin, jossa vaan söin vähän ja pian jo olin uudessa bussissa matkalla keskustaan. Nähtiin Eiran kanssa perus Sergelin torilla, jossa oli aika paljon porukkaa. Siellä oli joku lava ja sit kaikilla oli punasia ruusuja. Lahjotin sitten muutamisen kruunua lippaaseen, jossa kerättiin rahaa Norjalle ja sain itselleni ruusun myös(punaisen ruusun, uhrien kunnioittamisen merkiksi). Siirryttiin Eiran kanssa hetkeks sivummalle kahvilaan ja päätettiin ottaa vaan jädet, oli niin kuuma.



Sit lähettiin kävelemään takasin sergelin torille. Ja oli ihan yllätys miten hirveesti siellä oli folkia, ihan älyttömästi! Siellä oli myös lava, jossa puhu jotain ihmisiä, mutta oltiin sen verran kaukana, ettei kuultu mitään. Ja vaikee saada vieraasta kielestä selvää, kun kuuluu niin huonosti. Ja jos oisin kuullu jotain, oisin luultavasti vaan itkeny, kun oon tällanen itkupilli. Eli mulle kävi ihan hyvin se väenpaljouden katselu vaan:D Ootin kauheesti, että sen tilaisuuden jälkeen ois saanu laskee sen ruusun johonkin. Mutta ei kukaan sitten tehnyt niin:(( tässä kuvia väenpaljoudesta.





Sen jälkeen meille iski taas vähän nälkä. Muistin, että subwayssa on päivänsubina tonnikala, joten suunnattiin ihan yksi mielisesti sitten slussenin Subwayhin:D Kolmas kerta subwayssa ja on oikeesti maistunu niiiin hyvältä pitkän tauon jälkeen!:D Terkut vaan Jyväskylän Kauppakadulle;) Meillä kyllä Eiran kanssa ei tuu hiljasta hetkeä, kun molemmat on niin hirveitä selittämään:D Mutta se on hyvä vaan:DD Subwayn jälkeen suunnattiin Gondolille, kun Eira ei ollu siellä vielä käyny. Eipä siinä muuta, kun kierreltiin ja sit kotiin 8 maissa. Oli kyllä mukava päivä:) Ja aurinkoinen ihana ilta! Otin huomisellekin vahingossa töitä tai lupauduin menemään töihin, voikun osaisin sanoo ei, tai valehdella ees joskus vähän. Ois niin kivaa, jos huominen ois vapaa. Mutta 8-13 ei oo paha. Sit huomenna nään myös PERTTUA! Jota en oo nähny vuoteen... huhhuh:D Outoo! Ehkäpä nyt nukkumaan ja lopuks vielä pari kuvaa.




Södermalmstorg


torstai 28. heinäkuuta 2011

ZZZumbaaa

Hejj igen! Tää tyttö on viettäny aikaansa taas töissä aika hyvin, mutta eipä se juuri tällä hetkellä kauheesti mieltä paina. Kun oon alkanut kuitenkin viihtymään siellä niin hyvin. Tänäänkin yks työkaveri sano, että tää osasto on vaikeimpia osastoja mitä tossa vanhainkodissa on, että se ihmetteli ihan kauheesti miks mut on kokemattomana ja kouluttamattomana otettu sinne töihin. Ja se oli alussa vähän peloissaan, että mitähän tästä tulee. Ton tunnustuksen jälkeen se sano, että oon kehittyny tossa 6vk ihan hirveen paljon. Muutenkin monet on sanonu, että oon hirveen hyvää sälskapia vanhuksille ja että jaksan puhua ja lukea niiden kanssa lehtiä, mihin muulla personalilla ei oo niin paljoa aikaa. Ne sano, että mulla alkaa olee tosi hyvä ote tohon työhön. Muutenkin kaikki tuntuu aika helpolta jo, vaikka tottakai on vaikeitakin juttuja vähän joka päivä. Mut silti oon paljon itsevarmempi kun alussa ja nyt tiiän jo mitä tehdä ja on ihana kun tuntee jokaisen vanhuksen kunnolla. Pitää vaan sanoo edelleen, että tulee ikävä tota paikkaa<3 Uskon kyllä, että alussa ne vähän oli silleen o ou, kun tulin niille töihin. Olin muutenkin sillon vähän epävarmempi ja "hiljasempi" ton kielenkin takia ehkä, mikä oli outoo, koska en koskaan ujo:D Ja on niin ihana huomata, miten ylpeitä työkaverit on musta nyt!:)

Muihin juttuihin: Tänään alko työpäivä seiskalta aamulla, ei kun herätys 5 jälkeen soimaan ja bussiin. Matkalla säikähin ihan hirveesti, kun puskan takaa ilmesty sellanen sarvipäinen peura, ne mitä oon ennenkin nähny... Mut nyt se oli niin lähellä. se oli ihan siitä tien varressa ja minä siinä tiellä, ehkä 2-3m väliä. Katoin sitä ihan järkyttyneenä... Se on kauhee kun ne oikeesti tuijottaa. Mietin siinä hetken ihan pysähtyneenä, että mitä hittooo teen nyt. Sit kun se ei lähteny juoksemaan niin minä päätin ottaa jalat alle:DD Oli aika huvittavaa. En oo ees ennen pelänny niitä, mut tiia tartutti sen pelon muhun kun se oli täällä...:D Töistä kotiin tulomatkalla näin samaisen bambin samassa paikassa, mutta nyt se ei ollu ihan niin lähellä mua. sain napattua taas pari kuvaa, eikä nyt ees ei pelottanu:DD



Töiden jälkeen ama koitti houkutella mua zumbaamaan... Mä sanoin, että on liian kuuma, että en jaksa millään. Sit tulin kotiin asti ja satuin avaamaan sen kaapin, missä on mun ihanat treenivaatteet. Ne sai mut innostumaan niin pahasti, että ei auttanu muu kun soittaa amandalle puhelu takas, että tuun sittenkin:D Skytteholmsparkissa Solnassa on nyt kesän aikana joka torstai ilmanen zumbatunti. Sen järjestää siinä lähellä oleva sali Må Bättre. Se on houkutellu aika pitkään ja monesti oon ollu silleen, että sinne pitäis kyllä nyt mennä, mut on aina ollu jotain muuta(mukamas). kauhee kynnys näköjään liikkua tai elää ees jotenkin terveellisesti täällä:D Luen vaan må bra-lehtee ja oon suunnitellu terveellistä elämää sitten kotiinpaluuta varten:D Oiiijjj mikä ikävä on elixiaa, sieltä mut löytää HETI maanantaina, kun tuun pe tai la kotiin. Nyt takas zumbaan. Siellä oli oikeesti porukkaa vauvasta vaariin, ihan kaiken ikäsiä ja miehiä ja naisia. Tietysti naisia enemmän. Ja sitä folkia oli kyllä tosi paljon. Jo ekasta biisistä lähtien tuntu siltä, että pitkästä aikaan saa oikeen kunnolla revitellä ja hymyillä ja nauraa:D Törmättiin tosiaan yhteen islantilaiseen Helenaan ja johonkin suomalaiseen(enmuistanimee) jotka zumbaili sit meiän kanssa, kerttu liitty kans seuraan pari biisiä myöhässä:D Oli niin kivaa, kun kaikki oli niin hyvällä mielellä. Se oli niinkun oikeinta ja kunnollisinta zumbaa missä oon ollu, siellä oli fiilistä. Ja tykkäsin vaaleetukkasesta aika innokkaasta naisohjaajasta, jolla oli hyvät käsilihakset, vaikka tosin Amanda sano heti alussa, että "vähän ärsyttävä ohjaaja kyllä". Mut oon huomannu sen, että ihmisillä on NIIIN erilainen maku jumppaohjaajissa. Oli hauskaa, oli lämmin, hiki virtas(niinkun mulla kyllä aina heh:D). Meiän piti jatkaa vielä uimisen kautta kotiin, mut metrotunnelissa tulikin kylmä niin passattiin:D Huomiseks taas kl 8 töihin, joten vi hörs:))




Jumpan jälkeen

maanantai 25. heinäkuuta 2011

Jykylän tytöt

Noni taas ois kirjotettavana tuhannesta päivästä. Viime viikko oli vapaa viikko töistä, kyllä maistui! Maanantain viettelin Eiran ja Sallan kanssa... Eikä oikeestaan mitään kummempaa siihen sitten. Tiistaina aamuna oli kello soimassa taas puol 5 aikaan, mutta jotenkin on onnistuin nukkumaan pommiin. heräsin 05.45 ja olin 06.08 bussissa:D Eli hirveellä kiireellä pääsin sitten lopulta melkeempä oikeeseen aikaan tyttöjä vastaan Silja Terminaaliin. Siellä oli vastassa Anna, Tiia ja Sonja, aaaaaaa ei vitsi olin innoissaan! Sit saatiin viedä tavarat pois(minä ja Tiia Nackaan, Sonja ja Anna Hanningeen). Oltiin sovittu että tavataan keskustassa 11 aikaan, tiia ja minä harhailtiin siellä jo muistaakseni  9 aikaan aamulla, kun taas Anna ja Sonja ehkä 1 aikaan:D No ei se mitään. Heti kun tavattiin tytöt niin siirryttiin Långholmenin rantaan, missä meillä oli ihan järkyttävän ihania eväsjuttuja mukana<3 siellä vierähti muutama tunti. Tiian kanssa ihastuttiin kaikkiin ulkomaata puhuviin pikkulapsiin ja saatiin kaveriks myös 2 noloo suomalaista lasta jotka alko puun oksalta huutelee, että "hei täällähän on suomalaisia, ette uskalla hypätä täältä"... hmm...:D Långholmenista taidettiin suunnata keskustaan, josta ostin ihan extempore aivan sairaan ihanan kellon<3 Sen jälkeen Hanningeen, sieltä pizzat/hampparit/kebut ja Annan serkulle syömään. Jos nyt en väärin muista niin eka päivä tais olla siinä:D


Käytiin Tiian kanssa Gondolenissa kattomassa vähän maisemia

Sellaset näkymät




Seuraava aamukin päätettiin alottaa ajoissa ja oltiin jo 10 jälestä Tiian kanssa Sergelin torin portailla kolmioleivällä ja waynesin kahvilla ja aah kuin aurinko paisto. Laitoin eka kertaa jopa mun maksimekon päälle:)) Aamupalan jälkeen siinä sitten aateltiin, että käydään tässä tyttöjä ootellessa pari kauppaa ja siihenhän se sitten meni, että tavattiin tytöt vasta lounasaikaan, eli öö ehkä kolmelta hupshups:D Siinä taas se nähään 11...:D Vaikka oltiin Tukholman pääkeskuskadulla, missä en tavallaan tykkää shoppailla väkimäärän ja sekasuuden ja kaikkikootpuuttuu takia, mut silti löyty kyllä ihan sika hyviä juttuja, esim 60kr Cheap Monday farkut MITÄ? Nii-i. Tekis mieli ostaa lisää farkkuja vaa, ku täällä on iha sikana hyviäkin farkkuja 100kr. Joo tää on oikeesti tosi paha, kun voin shoppailla täällä IKUISUUKSIIN. Pitää alkaa jo miettii, että miten saa tavarat kotiin hittovie:D Syömässä käytiin sitten cafe 60:ssä.







Sittenhän alko se hauskin osuus... hmm... Lähettiin Tiian kaa Nackaan hakemaan vähän kamoja, kun päätettiin olla 2 seuraavaa yötä Hanningessa... Ei siinä mitään, päästiin keskustaan iha ok, tietysti. Oon menny sen matkan monesti, ei siinä mitään. Sit keksittiin yhtäkkiä, että ei jaksetakaan kahestaan alkaa tekee ruokaa vaa että haetaan Subwaysta. No sit eka se varmaan 20min subway-metsästys ja noin 5 reitin kysymistä. Sekä enkuks, että ruotsiks aina, kerran jopa vähän Suomeks. Sellaset ehkä -95 pojat tuli kysymään enkuks että ollaanko eksyksissä, minä vastasin ruotsiks, koska enkku ei suju. Ja tiia puhu vähän enkkua. Sit lopussa se toinen pojista sano "Minä puhun vähän Suomea, minun äiti on Suomalainen", sit oltiin molemmat tiian kanssa ihan ihastuneita<333 Vihdoin löyty Subway ja pääsin sen myyjän kanssakin heittämään vähän läppää siinä, sit se vielä heitti että, "mikset hae tänne töihin":D Noo. sit centralstation -> oikee raide ---->>>> VÄÄRÄ JUNA. Joka huomattiin vasta jonkun reilun puolentunnin päästä, aloin miettimään, että mites tästä nyt toi Tumba meni ohi ja Tiia alko, että tätä järveä en oo kyllä nähny. No ei sit ku pendeltåg kartan luokse ja tajuttiin, että oltiin ihan hiton väärässä pendelissä... No seuraavalla pysäkillä ulos ja eikun junaa oottamaan takas Älvsjöhön, jossa pysty vaihtaa... Ja sit meillä molemmilla oli ihan hirvee vessähätä, helppohan siinä oli sitten löytää pelkältä rautatieltä minkäänlaista vessamahollisuutta... No älvsjössä fiksusti sitten vaan otettiin uus juna vastakkaiselta raiteelta. JA kun seuraava pysäkki kuulutettiin niin en ollu enää oikee ees uskoo korviani, oltiin menty toista kertaa VÄÄRÄÄN JUNAAN. No taas vaihto seuraavalla pysäkillä ja sitten takas älvsjöhön. Ja seuraavaks pysähyttiin älvsjössä ja alettiin taas oottaa junaa, ku joku nainen tuli sanomaan meille, että jos te tuonne haluutte mennä nii ei se tästä raiteelta mee. No onneks se sit tuli ja lopulta päästiin oikeeseen paikkaan. Ja kello oli 11-12... Tosiaan seittemän bussilla oltiin lähetty Nackasta, mukava neljän tunnin rupeama meillä siinä oli. Sen jälkeen hämtattiin Anna ja Sonja ja suunnattiin Medborgarplatsenin Oj Oj Oj:hin, jossa vietettiin loppu ilta ja taksilla sitten Annan serkulle yöks. Huhhuh mikä ilta.







Olin vielä ennen tota tapporeissua sanonu, että se pitää lomalla ottaa sellanen fiilis, että ei haittaa vaikkei menis kaikki ihan suunnitelmien mukaan. Tossa tuntu jo vähän siltä, että meni ihan liikaa suunnitelmien vierestä:D Ja tarua lainaten: "Näin ei voi käydä kun elokuvissa ja mun elämässä". Laulettiin myös tiian kanssa "Helsinki tule mut hakemaan" ja "äiti tuu hakee mut pois täältää" ja "jossain muualla kuin kotona" kyllähän näitä lauluja riitti:DD

Seuraava päivä oli jo pilvisempi ja se sitten jotenkin meni niin, että siitä tuli kokonaan shoppailupäivä ja sain rahaa palamaan ihan hyvin taas:D Tiialla ja Annalla oli pari kauppaa, mitkä ne halus keskustasta käydä, mutta minä ja sonkku päätettiin suunnata kista galleriin, joka oli muuten ihan älyttömän hyvä! Siellä oli ihan kaikki kaupat! Shoppailu teki jälleen kerran tosi väsyneeks ja illalla oli oikeestaan meillä vaan sitten pakkailu hommia.



Sitten tuli tietenkin taas se sama outo olo, kun kaverit lähti pois. Tuli saman tien ikävä kotiin. Ja se ikävä mulla ei oo kyllä hävinny missään vaiheessa mihinkään, eikä tuu koskaan häviämään. Oon niin turvallisuuden hakunen ja niin kotirakas, että en tiiä voiko mulla koskaan ollu kotia missään muualla kun oikeesti kotona. Sain onneks illalla heti jo lähtee Sallan, Amandan ja Sallan neljän kaverin kanssa ulos:) Oli tosi kiva ilta! Lauantai oli ainoo päivä minkä oon ollu periaatteessa kokonaan Nackassa. Olin koneella, nukuin päiväunia, kävin kävellen kaupassa ja ehin ottaa vähän aurinkooki. Sunnuntaina oli jo pakko mennä johonkin, niin olin sitten 4 tuntia marrun kanssa. Sain siellä syödä tortilloja ja kakkua. Sit käytiin Marrun kanssa kävelyllä ja katottiin illalla Solsidanin juhannusjakso:D Oli mukavaa! Tänään alko työt, piti olla 5 tunnin vuoro mutta hupsista teinki 10 tuntia:D No ei se mitää. Tuli vielä mieleen yks hyvä vanhus juttu, tänään taas yks täti alko siinä kun laitoin sitä nukkumaan kyselee, että missä mä asun, että onko mulla pitkä matka sinne missä nukun täällä ruotissa. Sit se "voi ei ompas pitkä matka, sä voit kyllä muuttaa tähän mun luo, saat asua täällä ilmaseks." sit se kyselee aina hirveesti, että miksen jää sen luokse koko illaks, sit pitää vaan sanoo, että mitäis vähän niinkun työskennelläkin ja åkata kotiin yöks:D
Eilen illalla sain myös kissakaverin<3 pelkään yleensä vähän kissoja ja meinasin aluks, että otan vaan kuvan, mut sit se näytti siltä, että se haluaa seuraa musta, no silittelin sitä eka vähäsen ja lopulta makoilin ja leikin sen kanssa nurmikolla:DD miuuuuu se oli ihana<3 sit se aina tuli oikeen lähelle mua kehräilemään vaikken ois ees koskenu siihen. En tiiä kauanko siinä olis menny, ainaki 20min... Sen jälkeen lähin kävelee kämpille, että sain tavarat jääkaappiin(tai siis mun kämppä oli siitä ehkä 40m päässä) niin tää kisu lähti seuraamaan mua. No otin sen sit vielä syliin ja kannoin sitä hetken matkaa<3 oiiiiiiii on niin ikävä penniä ja kaikkia eläimiä nii se helpotti vähäsen. Nyt mulla on jo ikävä sitä kissaa:D Lopuks jotain kuvia.







Sitä alko kiinnostaa tolpan päässä oleva puuveistospöllö...