keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

Huhhhhhuh...

Ei oo mitään erikoista tänne. Tää viikko on aikalailla töitä vaan. Ja sit stressaan siitä asunnosta. Stressaan myös siitä, että joudun olemaan siellä meiän töissä yksin ehkä aina välillä jonkun tunnin. Aika montaki kertaa. Ja en tiiä saanko ees olla itekseen 10 vanhuksen kanssa, ei mulla oo koulutusta eikä yhtään aikasempaa kokemusta. Ja dementíkot on vaikeita. Ärsyttää vähän, että saa huolehtia tällasista asioista:(( Muuten se on iha ok, ku on joku työkaveri kenen kanssa on kokoajan. Sit pärjää ihan hyvin, eikä tarvii pelätä mitään. Enään 6 työviikkoo kuitenki jäljellä nii uskon kokoajan siihen, että kyllä siitä jotenkin selviää.

Täällä on ollu tooosi kuumaa ja ihan aurinkoista aamusta iltaan. Niinkun varmaan kotosallakin siellä:) Ehin nauttia pari tuntia auringosta eilen ennen töitä, mutta muuten oon ollu päivästä iltaan siellä työpaikalla. Mutta mulla oli ihan mukavaa yksin olla auringon alla.


Ei mulla tälläkertaa muuta. Vielä vaa kuva mun lempparikekseistä:DD<3 toinen paketti jo menossa nammmm. sit öitäää


maanantai 27. kesäkuuta 2011

Lätt som en plätt

Eilen illalla oltiin Amandan, Sallan ja Merin luona hengailemassa:) On ollu tosi kivaa, ku alkaa tutustuu enemmän näihin tyttöihin! Aluks meillä oli tarkotuksena kattoo leffaa, mut sit huomattiin, että oltiin puhuttu niin paljon kaikesta mahollisesta tärkeestä, että ei siinä enään leffalle oikeen riittäny aikaa. Paisteltiin sitten vaan lettuja ja nautittiin niistä. Samalla oli taas hyviä puheen aiheita, esim uskonnot ja sit eri ruokatottumukset. Nii ja yo-lahjat:DD Sen keskustelun lomassa Amanda sit kysy meiän kuopukselta, että "Mitäs kerttu sä sait rippilahjaks?". No okei, mä oon kerttua ehkä 10 päivää vanhempi:D Mut silti, kerttu on nuorin. Oli naminami lettuja ja vatsat täynnä sit tunnelbanalla kotiin. Ja jälleen yks tooosi hyvin nukuttu yö takana:)





Tänään aamulla lähin tsekkaamaan, että minkäköhänlaisen asunnon ne on mulle hommannu. No se oli aika pettymys, ensinäkin kun ootin sitä bussia ihan sika kauan. Sit kysyin joltain, että tuleeko sitä ollenkaa nii se kysy, että kauan oon oottanu ja sano sitte, että jollain toisellaki pääsee mut se kiertää pidemmän kautta. No ei se mitään, siihen sitte. Se paikka oli kyllä aika långt borta. Ja se oli vähän muuta, kun mulle oli kerrottu. Minä nyt tässä vähän vielä mietiskelen näitä asuntoasioita:) En oikeen haluis sinne aina mennä kun työt loppuu vasta 21.15. Ties millo olisin perillä. Siellä sitte peltojen keskellä illalla kävelisin. Toivottavasti jotain vielä järjestyy:D
Tukholman lande......
Ton reissun jälkeen menin kotiin syömään ja lepäämään... Kuuden aikaan vasta pääsin vähän nauttimaan auringosta, kun liityin Amandan, Sallan ja sallan poikaystävän ja sen kavereiden seuraan sellaselle ihanalle terassille, joka oli veden päällä, niinkun sellanen iso laituri. Merikin liitty meidän seuraan sitten myöhemmin. Mulla ei oo sieltä oikeestaan kuvia. Mut eiköhän sinne vielä joskus eksy. Se oli aivan ihana paikka.


Sen jälkeen otettiin pientä promenadia siinä rantaa pitkin ja eksyttiin myös turisteilemaan johonkin rakennukselle öö... joku nobeliin liittyvä se oli:D Oltiin puhuttu ruotsia kokoajan ja sanoin sitten amalle VAHINGOSSA, että "Jag har två maximeckor hemma" meckorhan se on:DD ja sen jälkeen sanoin TAAS...: "det ses så fint ut med farkkujacka". Nyt pitää vähän keskittyy:D Ei se ruotsinkieli ihan noin mee. Alkaa kuulostaa pikkusen suomenruotsilta:D Mutta sitä kyllä sekottaa näitä kieliä ihan hirveesti. Nykyään usein meillä kaikilla tulee suomilauseisiin esim mä bruukaan tehä sitä ja tätä... Ja yks hyvä on myös "otin ylioppiluuden"(jag tog studenten) :D tai sit me åkataan tunnelbanalla, kollataan joku asia jos se on epäselvä ja kaikkee muuta tosi noloo. Oottakaa vaan, ku tullaan suomeen ja viljellään näitä tosi tyhmältä kuullostavia ilmauksia:D hermothan siinä menee. Tänään tehtiin muuten sallan ja aman kanssa sopimus, että keskenäänkin vaan ruotsia. Aluks se tuntu oudolta puhuu ruotsii suomalaisten kanssa, mutta siihen on jo tottunu ja tottuu kokoajan.



Mun ihana rusketus<3333333



Tästä suunnattiin sitten vielä vanhaan kaupunkiin käppäilemään ja pizzalle, josta sitten kotia vaan:) Ainiin pizzalla sanoin siinä että "nejj hikka igen", ja aattelin, että suomalaiset vaa ymmärtää. Mut sit kävi ilmi, että hikka on myös ruotsiks hikka:D No ruotsalaiset sitte puoliks tosissaan "kuitenki se kirjotetaan teillä jotenki kolmella k:lla, niinku hiKKKa" Joo sellanen se suomenkieli on. Ei mulla muuta. Ja pian taas nukkumaan. Huomenna töitääää... Tsemppiä sinne. Multa.


sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

Kaunis Tukholma

Eilen nukuin taas 12 asti. En tosiaankaan tehny sitten koko päivänä mitään järkevää. Olin koneella ja söin... Päivä meni ohi jotenkin ihan älyttömän nopeesti ja vasta 15 yli 7 lähin tunnelbanalla Slussenille, eli vanhan kaupungin ja södermalmin väliin vähän niinkun. Olin käyny siellä kerran aikasemminkin. Siellä on aina tosi kaunista, gamla stanin vanhat värikkään talot näyttää kivoilta, kun kattelee niitä siitä veden ääreltä. Södermalmin slussen taas on kauheen mukavan olosta aluetta, tosi rentoa ja kaunista myöskin se. Ja kivojakin kauppoja siinä olis ollu, mutta juhannuspäivänä ne ei ollu auki. Jotkut noista tytöistä ois halunnu mennä johonkin baariin istuskelemaan, mutta ei me sitten oikeen löydetty mitään paikkaa, muutakun vasta 11 aikaan, kun mä sitten päätin lähtee kotiin, koska ei mulla ollu ees papereita mukana. Siinä vaan sitte 8-11 käppäiltiin oikeestaan vaan. Meitä oli perus minä, Ama, Eira, Salla ja Kerttu. Oli ooikein mukava ilta:)





Bloggaaja-ama



Salla, Amanda, Fia, Eira

Aamulla kymmenen aikaan päätin, että nyt se on pakko alottaa se lenkkeily. Kyllä mulla tunti-puoltoista meni ennen ku pääsin sitten liikkeelle. Täällä tulee syötyä aika epäterveellisesti nii ois ihan hyvä välillä liikkua vähäsen. Oon esim päättäny, että kävelen aina kaikki metroportaat mitkä pystyy kävellä:D Ja toinen juttu se, että oon ottanu sen verran paljon treenikamoja mukaan, että pakkohan  niitä on käyttääkin jossain vaiheessa.


Treenivaatteet<3

Tätä lueskelen itasin ja aamusin, kun on tylsää:)) Jos sitä vaikka oppis enemmän ton avulla:D

Lenkkeily oli öö no ei se nyt niin kivaa oo, kun on nyt vuoden käyny Elixiassa ja sit kun pitäis yksin jossain juosta nii ei kiitos:D Oli ihan kivaa, kun näki siinä 50minsan lenkillä vähän eri paikkoja, mut aika monta kertaa jouduin kääntyy samaa tietä vaan takasin. Menin vaan aina lähinnä sinne, missä oli lisää teitä tai polkuja ja koitin siinä samalla pitää vähän itteeni kartalla, että löytäisin helposti takas perille. Tässä on vähän sellanen ongelma, että Elixiaan on helppo mennä ja vaikee lähtee pois... Mutta lenkille taas on vaikee mennä ja NIIN helppo lähtee pois. Että ei tää juokseminen enään ookaan ihan mun juttu, mut aion silti kyllä käydä täällä lenkillä, kyllä sitä sen verran kestää.

Kun tulin lenkiltä niin kävin ostaa sit kaupasta jotain tarvikkeita, että sain tehtyä itelleni vähän tacoja:) nam. Samalla oon tässä kattonu Pasilaa jälleen:D Ei mitään ihmeempiä. Vapaapäivät on kivoja!

Oli vähän hankala tehä sellanne yhen ihmisen annos.

Namnam, aina nii hyvää.


lauantai 25. kesäkuuta 2011

Ekoja työpäiviä ja midsommarafton

Hejj taas. Töiden alkaminen on se, mikä on jännittäny eniten... Mulle ei nimittäin oltu kerrottu juuri MITÄÄN mun työnkuvasta tai työpaikasta ees. Tiesin vaan, että oon dementiaosastolla. Löysin työpaikkaan onneks tosi helposti ja olin iha super ilonen, ku vihdoin näin sen rakennuksen! Jouduin kuitenki oottelee siinä aulassa aika pitkään, kun kukaan ei vaan ilmaantunu hakemaan mua:D Mulla oli yhden tyypin numero, johon sit sain soittaa ku kello oli vähän yli 1. Sieltä vastas nainen joka oli silleen "ainiin, joo sä tulitkin tänään, missä sä oot, tuun hakemaan sut siitä"... Tosi varma olo oli siinä vaiheessa:D pääsin sit kuitenkin perille... Sain työvaatteet ja tapasin pari työkaveria ja muutamia vanhuksia.



Tässä mun työvaatteet! Nyt minä sitten niinkun oon undersköterska.
Dementiaosasto tarkottaa sitä, että meillä ei oo pakosti aina töissä ihan helppoa. Suurin osa ajasta on kyllä tosi lungia. Tädit ja sedät lukee vähän lehtiä ja kattoo tv:tä... On ollu aika paljon sellasta oleskelua vaan mullakin. Mutta se ei toisaalta haittaa, työpäivät on menny kuitenkin aika nopeesti. Se on vaan ehkä hieman tylsää, että meillä siinä on vaan joku 9 tai 10 vanhusta. Eli niiden kanssa oon sitten nää kaikki 8vk. Sitten me annetaan niille aina päiväkahvit ja sit ruuat ja illalla jo 6-9 aikaan kaikki menee peteihinsä. Eka työpäivä oli aika hirvee... Tai se oli niin outoo ja jännittävää ja pelottavaa olla vanhainkodissa, kun siellä ei oo koskaan ennen ollu. Työpäivän jälkeen olo oli tosi jännittyny vieläkin ja pari kyyneltäkin siinä sit pääs helpotuksesta... Ja soitin heti äitille ja Teemulle:D Se myös helpottaa, että täällä ruotsissa olevien kavereiden kanssa voi jakaa kokemuksia. Toinen työpäivä meni helpommin. Tai en nyt tiiä helpommin, mut sitä alko jo heti tottua siihen, että minkälainen kukin vanhus on. On tää kuitenkin sen verran rankkaa hommaa, etten ikinä haluu tehä tällasta oikeesti työkseni... Ainakin nyt musta tuntuu siltä. Työkavereina mulla oli eilen filippiiniläinen ja intialainen nainen. Niiden kanssa oli helppo puhua kaikesta, kun ne ei käyttäny niin vaikeita sanoja! Muutenkin oon pärjänny ruotsin kielen kanssa iha ok, vaikka ootan kyllä että sekin paranis. Vanhukset on sanonu, että puhun hyvin ja että oon söpö:D yks täti kysy, että "onko kaikki sun ikäset noin nätin näkösiä":D Se oli kiva kuulla, kun ne jutteli mun kanssa suomenruotsista. Ne sano, että mun ruotsi ei kuulosta ollenkaan suomalaisen ruotsilta, että puhun ihan sellasella ruotsiaksentilla JEE:DD se oli hyvä uutinen! Nyt tuli hirveet tarinat töistä, mutta kyllä sitä onki paljon kerrottavaa.

Työpäivän paras osuus: Puolen tunnin ruokatauko! Sillon syön mun kivoja eväitä ja huilailen sohvalla. (lisäks kynnet, joita ei periaatteessa sais olla, mutta en oo vieläkään viilannu niitä kokonaan pois, en haluuuuuuu)

Työmatkalta näkyy kivasti Globen.
Eilen työpäivä jälkeen lähin suunnistamaan itteäni sellaseen rantaan, missä kaikki nordjobbarit vietti juhannusta. Pääsin vähän ennen 8 töistä ja 9 aikaan olin monen mutkan jälkeen vihdoin siellä rannassa. Olin tullu ulos väärästä kohdasta metropysäkiltä, sit olin jossain väärällä sillalla ja väärissä portaissa ja väärässä rannassa... Siinä vaiheessa meinasin tosiaankin luovuttaa ja lähin takasin metropysäkkiä kohti... Oikeelta metropysäkiltä näin kuitenki, että eessä päin meni joku toinen silta. Päätin, että no meen ton vielä kattoo, mutta jos ei sen jälkee nappaa nii sit lähen kotiin. Sit näin VIHDOIN ne asuntovaunut, mistä amanda oli monta kertaa sanonu. Sit olin siellä rannassa, jossa oli kasa meitä nordjobbareita ja sen lisäks jotain muitakin juhannuksen juhlijoita. Meillä oli siellä myös ruokaa ja juomista. Oltiin enimmikseen sillä samalla vanhalla porukalla siinä ja lisäks tutustuttiin joihinkin uusiin. Tapasin myös mun vanhan työkaverin Anniinan. Lähdettiin sitten yhessä vaiheessa Eiran ja Amandan kanssa pienelle kävelylle siinä rannassa, josta meiät napattiin piirileikkiin:D Ne oli ihan ruotsalaisia, jotka laulo kaikkia midsommar lauluja ihan innoissaan:D Se oli tosi hauskaa kokee vähän ruotsalaista juhannusta! Sit ne yks kaveri siinä yhtäkkiä kysy meiltä, että muistatteko sitä Mia Permantoa koka oli Suomen Idolsissa muutamia vuosia sitte. Muistettiin se kyllä ja sit ne alko kertoo kuinka ne oli sen kavereita ennen kun se kuoli ja sit ne sano, että se oli tosi mukava ja lahjakas ja kaikkee... Se oli jotenkin tosi jännä puhua siitä niiden kanssa!


Minä ja Eira

Tässä AINOO järkevä kuva, mitä otettiin Amandasta, Kertusta ja musta. Muut oli lähinnä...

...tällasia
Illalla 11-12 aikaan lähdettiin Amandan ja Eiran kanssa sit tunnelbanalla kotiin. Punasta linjaa meiän piti mennä vaan t-centralille asti... Mutta kappas huomattiin yhtäkkiä, että oltiin jo Station kohalla:D Amanda oli ihan oikeella suunnalla, mutta meiän olis pitäny hypätä pois kaks pysäkkiä sitte. No ei siinä mitään, 12min piti sitten ootella tunnelbanaa takas t-centralille, josta jouduin vielä 2 kertaa vaihtaa linjaa, koska yks osa sinisestä linjasta on rikki. Tajuttiin siinä sitten aika pian se, että oltiin menty sen pysäkin ohi sen takia, koska puhuttiin KANEISTA... joo... No ei siitä sen enempää. Yhen jälkeen olin kuitenkin jo takas täällä. Sit söin vähän ja menin nukkumaan. Nukuin taas jälleen kerran ihan älyttömän hyvin:) Aika pitkästi tuli juttua, mutta olin niin väsyny toissa päivänä ja eilen olin koko päivän menossa... Tänään vasta eka kerran pääsin kunnolla koneelle.

keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Inget vidare

Tänään ei oo oikeesti ollu mitään ihmeempiä täällä. Aamukymmeneks löysin Nordjobbin toimistolle, jossa meille just Ruotsiin tulleille kerrottiin vähän kaikenlaisia perusohjeita ja jotain vapaa-ajanohjelmajuttuja. Sain sieltä myös numeron, johon mun pitää soittaa, että saan mun kämpän avaimet. Ensinäkin ruotsin puhuminen puhelimessa ei oo ehkä kaikkein houkuttelevinta... Noh... Se jännitys ehti lähtee, kun oon siitä 11 asti koittanu soittaa siihen numeroon, mutta eipä oo vastausta kuulunu. Huomenna taas sitte. Lauantaina tai Sunnuntaina viimestään pitäs se kämppä saada. La ja Su on vapaata eli enköhän jotenkin niinä päivinä onnistu. Siellä tapaamisessa sit tutustuin Eiraan, jonka pyysin sitten heti kaheks keskustaan. Keskustassa pyörittiin Amandan, Sallan, Inkun ja Eiran kaa. ja ainii, toki vähän myös turisteiltiin.. Keli oli aika aurinkoinen nii käytiin sit hakee mäkistä(hyihyi) vähän ruokaa ja löydettiin sellanen pieni puisto sergelin torista sivummalle, jossa sit mutusteltiin meiän eväitä. Oon syöny täällä kolmena päivänä nyt joka päivä jotain roskaruokaa:D Missähän vaiheessa sitä ryhdistäytyis ja pakottais ittensä syömään suurimmaiks osaks ees jotain kunnollista ja sit myös se lenkkeily pitäis alottaa. No viimestään kun muutan siihen omaan kämppään!



Nyt mun pitää ehkä alkaa viilata mun rakkaita kynsiä lyhyemmäks:(( Ei yhtään kiva. Eli siis alan valmistautumaan huomiseen koitokseen, ekaan työpäivään. Se kyllä vähän jänskättää. Samoin kun asumishomma. Kohta tää kaikki vasta alkaa... Ei kai mulla muuta kummempaa tällä kertaa.

tiistai 21. kesäkuuta 2011

Den andra dagen

Nu är jag mycket gladare än i går:) eivaan, suomeesuomee. Nukuin ihan älyttömän hyvin, nukahin heti sillon ööp 11 aikaan ja heräilin seuraavana aamuna vasta 12. En oo pitkään aikaan nukkunu niin pitkään. Päivä meni ihan siinä, että katoin pasilaa, nukuin pienet päikkärit ja tein pojille spagettia:D puol5 oltiin sovittu Amandan ja sen kämppiksen Sallan kanssa että tavataan Åhlenssin eessä. No oletin, että tunnelbanalla pääsis jotenkin suht nopeesti keskustaan, mutta jostain syystä menikin vähän enemmän aikaa ja olinkin tapaamispaikalla vasta viideltä:D kevyet puoltuntia tytöt sitten ootteli siinä mua, kun ensinäkin tulin t-centralista ulos vahingossa Vasagatanilta, josta jonkun aikaa sain kävellä itteni siihen missä flickorna var. Tyttöjen kaa suunnattiin hyvään ruoka/kahvi paikkaan, jonka nimi oli muistaakseni cafe 60. Hetken kuluttua saatiin lisäseuraa kertusta ja kahesta muusta tytöstä:) Yks meistä oli islantilainen, jonka ansiosta saatiin käydä koko samtal på svenska, mikä oli oikeiiin hyvä juttu:) !



                                                      Jag, Amanda och Kerttu

Tutustuin tänään siis 4 uuteen tyyppiin jeeeeee! Oon ihan innoissaa:D Huomenna nähään taas jollain porukalla!

                                                                    Tunnelbana

Kasin aikaan löysin takas Solnaan, eikä ollu onneks juurikaan ongelmia. Illalla kävin vielä hakee pizzan... Otin perus havajin, siinä luki kinkun ja ananaksen lisäks räkor... En tienny mitä se tarkottaa, mutten antanu sen häiritä:D Lopulta kävi sit ilmi, että räkor tarkottaa katkarapuja, mutta sitä en taas osaa sanoo miks mun pizzassa oli myös herkkusieniä... Juttelin tosi paljon myös sen pizzerian työntekijän kanssa, kerroin sille vähän mun kesästä ja pärjäsin ruotsin kielen kaa tosi hyvin:) !


                                                 Mää hakemassa itelleni ruokaa!!!!!!!!

                                           Kiltisti söin. Enkä ottanu pois montaakaan herkkusientä:D
                                                              Sateinen Solna

Kelit on ollu iha hyviä, lämmintä on ja aurinkoista, mutta sillon tällön pikkusen sadetta. Mutta eipä tuo haittaa. Nyt jo nukkumaan, että jaksaa huomenna herätä! Kivaa on! Jeij

maanantai 20. kesäkuuta 2011

Jossain muualla kuin kotona

New Yorkin matkan jälkeen mulla oli pikavisiitti Suomessa. 4 ihanaa päivää vietin ollessa kavereiden kanssa, lettujen kanssa, baarissa, teemun kaa, perheen kaa kotona... Ja pakaten! Oli tosiaankin vaikeeta pakata yhteen laukkuun 2kk. Siinä pitää jo käyttää vähän harkinta kykyä ja totella marcoa "kill your darlings". Sinne jäi paljon kivoja vaatteita, kenkiä ja muita tavaroita. Korviksien ja hajuvesien kanssa oli tosiaankin eniten hankaluuksia:D

                                Minä alottamassa pakkaamista noin 4 tuntia aikataulusta jäljessä.

                                                                 valintojen maailma...
                                                    Siinä kaikki melkeen valmiina

Kuudelta saatiin heräillä Teemun kanssa, koska auto starttas kohti Tampereen lentokenttää puoli kaheksan maissa. Ekat tän päivän kyyneleet tirahti lentokentällä, kun Teemun kanssa kahestaan vietettiin aikaa ootellessa tunnin myöhässä ollutta lentsikkaa. Selvittiin siitä kuitenkin hyvin! Paljon paremmin kun viimeks! Teemu ja mun perhe tulee 3vk päästä tänne lomailemaan, että eipä hätiä mitiä:D


                                                           Lentokenttätunnelmia

Joo o. No sen jälkeen alkokin sit se oma seikkaileminen. Hienosti löysin laukkuni luo ja bussiin joka ajo 40 minuutissa Tukholman keskustan tuntumaan. Siitä seikkailin t-centraliin, josta vihreellä linjalla otin Åkeshoviin menevän tunnelbanan, josta hyppäsin pois Frihemsplanilla, josta valitsin sinisen linjan Akallan, josta taas sitten jäin pois Solnacentrumilla. Kuulostaa helpolta eikö?:) Eivaan, se ei oo oikeesti kovin vaikeeta, kun sitä on vähän oppinu. Hommaa hankaloitti lähinä mun sairaaan painavat matkatavarat. Solna centrumin pihassa sain ensimmäisiä kavereita... heh... muutama känniläinen tuli moikkaamaan ja kysy, että oonko lomalla ku mulla on niin paljon tavaraa. Olin vaa että tack och adjö. (Äiti älä säikähä, täällä on kaikki ihan hyvin). Nyt majailen päivän pari täällä Solnassa, jonka jälkeen saan oman asunnon, josta sain informaatiota ekan kerran tänään! Asun luultavasti jossakin södermalmilla... Meillä on jonkun muun nordjobbarin(en tiiä sitä vielä) kanssa yhdessä kaksio. Omat huoneet on ja sit jaetaan keittiö ja kylppäri. Se kuulosti mun mielestä tosi hyvältä:) !

Vielä tästä kielestä. Vaikka oon ollu Tukholmassa 7 kertaa, niin silti tuntu oudolta astella lentokoneesta yksin ulos ja tajuta että täällä puhuu kaikki ruotsia ja että nyt mun pitää pärjätä.. Pärjäsinkin kyllä hyvin sen bussijutun kanssa. Ja olin oikeen ylpee itestäni kun sain ostettua fritidsbiljetin, siinä tuli puhuttua paljon ruotsia koska se myyjä pyys multa ekaks 1200 kruunua tai joitain vaikka olin kattonu netistä sen hinnaks 550 kr. Jouduin sitten siinä vähän selittää, että kyllä tällanen on olemassa:D sit ne yhen toisen myyjän kanssa keskusteli jotain ja näpräs sitä tietokonetta niin sain vihdoin oikeen lipun ladattua mun superhienoon Victoria och Daniel kuvalla varustettuun metrokorttiin, jonka hankin viime reissulla:D Niin sitä vaan asiat hoituu, paitsi sitten kun on jostain superyksinkertaisesta asiasta kyse. Menin vähän hämilleni kun metrossa sellanen mukava vanhempi mies sano jotain mulle... En yhtää saanu selvää mitä se sano ja jouduin kysyy uuestaa ja selitin vähän, että tuun Suomesta ja näin. Sit se mies sano "Jag sade bara att du har fin grön baggage". JOO, enkö voinu sitte tota ymmärtää:D välillä sitä vaa menee lukkoon. Toivottavasti tää tästä:)

Keskiviikkona viimestää lisää juttuja;)