maanantai 20. kesäkuuta 2011

Jossain muualla kuin kotona

New Yorkin matkan jälkeen mulla oli pikavisiitti Suomessa. 4 ihanaa päivää vietin ollessa kavereiden kanssa, lettujen kanssa, baarissa, teemun kaa, perheen kaa kotona... Ja pakaten! Oli tosiaankin vaikeeta pakata yhteen laukkuun 2kk. Siinä pitää jo käyttää vähän harkinta kykyä ja totella marcoa "kill your darlings". Sinne jäi paljon kivoja vaatteita, kenkiä ja muita tavaroita. Korviksien ja hajuvesien kanssa oli tosiaankin eniten hankaluuksia:D

                                Minä alottamassa pakkaamista noin 4 tuntia aikataulusta jäljessä.

                                                                 valintojen maailma...
                                                    Siinä kaikki melkeen valmiina

Kuudelta saatiin heräillä Teemun kanssa, koska auto starttas kohti Tampereen lentokenttää puoli kaheksan maissa. Ekat tän päivän kyyneleet tirahti lentokentällä, kun Teemun kanssa kahestaan vietettiin aikaa ootellessa tunnin myöhässä ollutta lentsikkaa. Selvittiin siitä kuitenkin hyvin! Paljon paremmin kun viimeks! Teemu ja mun perhe tulee 3vk päästä tänne lomailemaan, että eipä hätiä mitiä:D


                                                           Lentokenttätunnelmia

Joo o. No sen jälkeen alkokin sit se oma seikkaileminen. Hienosti löysin laukkuni luo ja bussiin joka ajo 40 minuutissa Tukholman keskustan tuntumaan. Siitä seikkailin t-centraliin, josta vihreellä linjalla otin Åkeshoviin menevän tunnelbanan, josta hyppäsin pois Frihemsplanilla, josta valitsin sinisen linjan Akallan, josta taas sitten jäin pois Solnacentrumilla. Kuulostaa helpolta eikö?:) Eivaan, se ei oo oikeesti kovin vaikeeta, kun sitä on vähän oppinu. Hommaa hankaloitti lähinä mun sairaaan painavat matkatavarat. Solna centrumin pihassa sain ensimmäisiä kavereita... heh... muutama känniläinen tuli moikkaamaan ja kysy, että oonko lomalla ku mulla on niin paljon tavaraa. Olin vaa että tack och adjö. (Äiti älä säikähä, täällä on kaikki ihan hyvin). Nyt majailen päivän pari täällä Solnassa, jonka jälkeen saan oman asunnon, josta sain informaatiota ekan kerran tänään! Asun luultavasti jossakin södermalmilla... Meillä on jonkun muun nordjobbarin(en tiiä sitä vielä) kanssa yhdessä kaksio. Omat huoneet on ja sit jaetaan keittiö ja kylppäri. Se kuulosti mun mielestä tosi hyvältä:) !

Vielä tästä kielestä. Vaikka oon ollu Tukholmassa 7 kertaa, niin silti tuntu oudolta astella lentokoneesta yksin ulos ja tajuta että täällä puhuu kaikki ruotsia ja että nyt mun pitää pärjätä.. Pärjäsinkin kyllä hyvin sen bussijutun kanssa. Ja olin oikeen ylpee itestäni kun sain ostettua fritidsbiljetin, siinä tuli puhuttua paljon ruotsia koska se myyjä pyys multa ekaks 1200 kruunua tai joitain vaikka olin kattonu netistä sen hinnaks 550 kr. Jouduin sitten siinä vähän selittää, että kyllä tällanen on olemassa:D sit ne yhen toisen myyjän kanssa keskusteli jotain ja näpräs sitä tietokonetta niin sain vihdoin oikeen lipun ladattua mun superhienoon Victoria och Daniel kuvalla varustettuun metrokorttiin, jonka hankin viime reissulla:D Niin sitä vaan asiat hoituu, paitsi sitten kun on jostain superyksinkertaisesta asiasta kyse. Menin vähän hämilleni kun metrossa sellanen mukava vanhempi mies sano jotain mulle... En yhtää saanu selvää mitä se sano ja jouduin kysyy uuestaa ja selitin vähän, että tuun Suomesta ja näin. Sit se mies sano "Jag sade bara att du har fin grön baggage". JOO, enkö voinu sitte tota ymmärtää:D välillä sitä vaa menee lukkoon. Toivottavasti tää tästä:)

Keskiviikkona viimestää lisää juttuja;)

2 kommenttia:

  1. vähän varmaan jännää olla yksin ulkomailla!

    VastaaPoista
  2. En ees oo loppujen lopuks niin yksin:D Kun täällä on meiän suomalaiset perhetutut(joilla oon ekat yöt ennen ku saan kämpän) ja sit amanda on täällä ja aika paljon porukkaa on tulossa käymään:D Mutta totta.. On tää silti seikkailu!:)

    VastaaPoista