maanantai 27. kesäkuuta 2011

Lätt som en plätt

Eilen illalla oltiin Amandan, Sallan ja Merin luona hengailemassa:) On ollu tosi kivaa, ku alkaa tutustuu enemmän näihin tyttöihin! Aluks meillä oli tarkotuksena kattoo leffaa, mut sit huomattiin, että oltiin puhuttu niin paljon kaikesta mahollisesta tärkeestä, että ei siinä enään leffalle oikeen riittäny aikaa. Paisteltiin sitten vaan lettuja ja nautittiin niistä. Samalla oli taas hyviä puheen aiheita, esim uskonnot ja sit eri ruokatottumukset. Nii ja yo-lahjat:DD Sen keskustelun lomassa Amanda sit kysy meiän kuopukselta, että "Mitäs kerttu sä sait rippilahjaks?". No okei, mä oon kerttua ehkä 10 päivää vanhempi:D Mut silti, kerttu on nuorin. Oli naminami lettuja ja vatsat täynnä sit tunnelbanalla kotiin. Ja jälleen yks tooosi hyvin nukuttu yö takana:)





Tänään aamulla lähin tsekkaamaan, että minkäköhänlaisen asunnon ne on mulle hommannu. No se oli aika pettymys, ensinäkin kun ootin sitä bussia ihan sika kauan. Sit kysyin joltain, että tuleeko sitä ollenkaa nii se kysy, että kauan oon oottanu ja sano sitte, että jollain toisellaki pääsee mut se kiertää pidemmän kautta. No ei se mitään, siihen sitte. Se paikka oli kyllä aika långt borta. Ja se oli vähän muuta, kun mulle oli kerrottu. Minä nyt tässä vähän vielä mietiskelen näitä asuntoasioita:) En oikeen haluis sinne aina mennä kun työt loppuu vasta 21.15. Ties millo olisin perillä. Siellä sitte peltojen keskellä illalla kävelisin. Toivottavasti jotain vielä järjestyy:D
Tukholman lande......
Ton reissun jälkeen menin kotiin syömään ja lepäämään... Kuuden aikaan vasta pääsin vähän nauttimaan auringosta, kun liityin Amandan, Sallan ja sallan poikaystävän ja sen kavereiden seuraan sellaselle ihanalle terassille, joka oli veden päällä, niinkun sellanen iso laituri. Merikin liitty meidän seuraan sitten myöhemmin. Mulla ei oo sieltä oikeestaan kuvia. Mut eiköhän sinne vielä joskus eksy. Se oli aivan ihana paikka.


Sen jälkeen otettiin pientä promenadia siinä rantaa pitkin ja eksyttiin myös turisteilemaan johonkin rakennukselle öö... joku nobeliin liittyvä se oli:D Oltiin puhuttu ruotsia kokoajan ja sanoin sitten amalle VAHINGOSSA, että "Jag har två maximeckor hemma" meckorhan se on:DD ja sen jälkeen sanoin TAAS...: "det ses så fint ut med farkkujacka". Nyt pitää vähän keskittyy:D Ei se ruotsinkieli ihan noin mee. Alkaa kuulostaa pikkusen suomenruotsilta:D Mutta sitä kyllä sekottaa näitä kieliä ihan hirveesti. Nykyään usein meillä kaikilla tulee suomilauseisiin esim mä bruukaan tehä sitä ja tätä... Ja yks hyvä on myös "otin ylioppiluuden"(jag tog studenten) :D tai sit me åkataan tunnelbanalla, kollataan joku asia jos se on epäselvä ja kaikkee muuta tosi noloo. Oottakaa vaan, ku tullaan suomeen ja viljellään näitä tosi tyhmältä kuullostavia ilmauksia:D hermothan siinä menee. Tänään tehtiin muuten sallan ja aman kanssa sopimus, että keskenäänkin vaan ruotsia. Aluks se tuntu oudolta puhuu ruotsii suomalaisten kanssa, mutta siihen on jo tottunu ja tottuu kokoajan.



Mun ihana rusketus<3333333



Tästä suunnattiin sitten vielä vanhaan kaupunkiin käppäilemään ja pizzalle, josta sitten kotia vaan:) Ainiin pizzalla sanoin siinä että "nejj hikka igen", ja aattelin, että suomalaiset vaa ymmärtää. Mut sit kävi ilmi, että hikka on myös ruotsiks hikka:D No ruotsalaiset sitte puoliks tosissaan "kuitenki se kirjotetaan teillä jotenki kolmella k:lla, niinku hiKKKa" Joo sellanen se suomenkieli on. Ei mulla muuta. Ja pian taas nukkumaan. Huomenna töitääää... Tsemppiä sinne. Multa.


1 kommentti: