4 päivän työputki ohi, mikä helpotus. Oltiin päätetty tyttöjen kanssa, että Tiistai on hyvä Gröna Lund päivä, koska sillon oli meillä vapaata ja myös luvattu hyvää keliä. No yli 20 astetta ja aurinko + pieni pilvi-sääennuste ei sitten ihan pitänyt paikkaansa. Mutta me haluttiin silti mennä, aateltiin että jonot ei ois ehkä niin pitkät. En ollu koskaan aikasemmin eksyny Gröna Lundiin, vaikka oon käyny tätä ennen 7 kertaa Tukholmassa. Ei ollu ees koskaan tullu mieleen mennä, mut nyt kun on täällä pidemmän aikaa, niin se oli jo aluks tiedossa, että jossain vaiheessa sinne pitää päästä. Sinne pääs sellasella kivalla Djurgården paatilla, siihen käy toi sl-kortti kanssa niin siitä ei tarvinnu maksaa mitään.
![]() |
| Eka lapsi |
![]() |
| Toinen lapsi |
Sitten lippuluukulle! Oli se tosiaan aika rahastusta, ku 290 ranneke piti ostaa. Joo se oli ihan ok, mut sit sen lisäks piti ostaa vielä entrebiljett, joka oli 90kr.. just.. No mut ei se mitään, oli sen arvosta!<3 Gröna Lund oli kauheen viihtyisä ja sulonen. Se oli enemmän vanhan ajan huvipuisto, kun meiän nää särkänniemet ja linnanmäet. Mut laitteet oli kyllä hyviä ja hurjia! En muista yhenkään laitteen nimee:D meillä oli omat nimet, esim bilelaite, tähti, se toinen tähti... jne... Fre fall on kyllä aina aika hurja, käytiin siitä kahesti. Eka mentiin ihan sellaseen perus missä istuttiin. Sit oli muitakin hurjia, missä oltiin kauheeeen korkeella ja lennettiin iha miten sattuu:D Se oli niiin hauskaa:D Hirvee hysterianauru kokoajan. Ja pelko jaloissa, Sallalla se matkusti ainakin sinne ekan fre fallin jälkeen. Hyvä kun pystyssä pysyttiin. Pelko saattoi olla myös rintakehässä, rakossa ja mahassa. Amanda ja minä oltiin tosiaankin meiän porukan nuorimmat... Lähes juostiin laitteesta toiseen ja oltiin aina ekana jonossa. Sit oli tietysti myös elintärkeetä, että minkä värinen vaunu otetaan...
![]()
![]()
![]()
![]() |
| Bilelaite oli parassss!!! |
![]() |
| Pelko meni sallan jalkoihin... |
![]() |
| Aman mukaan: "se tuntu samalta kun kuolema, eikä se loppunu koskaan" |
![]() |
| Vekkuliiiii tytöt |
![]() |
| Meiän leuat<3 |
![]() |
| Toinen tähtilaite |
Ruokatauon jälkeen... Hmm.. Mentiin ainakin johonkin kevyempään, mustekalaan muistaakseni. Käytiin muutamia laitteita läpi ennen kun päätettiin mennä Spök Husetiin, jonne oli pitäny ostaa erikseen lippu, joku 30kr. Se oli silleen, että siitä tultiin alun jälkeen pihalle, josta sai jatkaa matkaa tai lähtee pois. No arvatakaas ketkä jatko ja ketkä jäi pois. No minähän se sitten livistin siinä vaiheessa ja tytöt jatko matkaa, aika perus:D Musta se oli niin hirvee, pelottava ja ÄRSYTTÄVÄ. Mun päällimmäisin tunne oli ärsytys. Mua ärsytti ne näyttelijät jotka pelotteli siellä ja koski meihin ja lähti seuraamaan. kiroilin siellä, koska ne oli niin tyhmiä. Ei ne ois saanu koskee:(( tyhmä kummitustalo oli. Ihan tyhmä.
![]() |
| Hui hai hiisi!!! |
![]() |
| Amandalla pupu pöksyssä |
Kauhutalon jälkeen satuttiin kävelemään just naurutalolle, mikä oli oikeen hyvä siihen väliin. Sen jälkeen taidettiin ottaa jätskit. Ei ollu ehkä tarkotus ottaa niin huikeeta jätskiannosta, mitkä sitten saatiin:DD Ne oli itseasiassa tosi halvat. 37kr makso sellanen jätskisetti, että sellaseen isoon vohveliin sai 3 palloa ja tietysti valita ne maut, sit siihen tuli vielä pehmistä päälle ja sit jotain kastiketta mitä halus. Se oli ihan sairaan iso. Loppujenlopuks kävi niin, että annettiin sallan kanssa amandalle(joka osti paljon pienemmän jäden) meiän pehmikset. Ja sit lopussa, se otti meiän molempien jätskit, jossa oli reilu 1 pallo vielä jäljellä kummassakin. Eli amanda söi loppujenlopuks eniten, tai sit Meri, joka hullu veti sen koko annoksen. Amandan köyhästä jätskistä ei oo kuvaa, mut se osti aikasemmin hattaran nii onneks siitä on:))
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nyt väsyin jo kirjottamaan. Mutta eiköhän siinä tullu oleellisimmat. Saatiin aurinkookin, sitten puolessa välissä päivää ja jonotkin alko olla jo vähän pidemmät, mä väsähin siinä vaiheessa, mulla ei ollu nimittäin oikeen kärsivällisyyttä jonottaa:D Sit me tosiaan mentiin myös sellaseen keinukaruselliin kameran kanssa(siis sallan pienen kameran kanssa, ei mun järkkärin:D), sen jälkeen tuli äkänen karusellitäti sanomaan meille että ABSOLUT INTE! okei:))) tässä muutamia kuvia siitä:DD
Eikä mulla muutakun, että kiitos ihanat kivasta päivästä<3 tänään oli taas töitä, mutta meni ihan kivasti:) ! Oon tutustunu jo niin hyvin joihinkin vanhuksiin, että niiden kanssa on mukava jutella ja vähän skojata:D Ja öö sit tuli yks juttu mieleen:D Tää ei liity mihinkään, mutta olkoon vaikka loppukevennys:
Kuukilla kun olin niin järjestettiin eppu-luokkalaisille sellanen seikkailurata, missä niiden silmät oltiin sidottu. Ne meni siellä ympäriinsä ja oli ihan innoissaan. sit meillä oli yks sellanen kohta, missä pieni eppuluokkalainen meni sellasen pitkän penkin päälle seisomaan ja sit me nostettiin sitä penkkiä ja sanottiin, että nyt mennään kilpikonnan selässä joen yli. Sit kun reitti oli loppu, niin yks pieni poika sano ihan ihmeissään silmät suurena: "Mä en oo ikinä ennen ollu oikeen kilpikonnan selässä!"
joo ei mulla muuta:DD parempi, että meen nukkumaan. Vielä yks työpäivä jaksettavaa ennen pitkää 3pvä vapaata. pus och kram<3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti