| Käytiin Tiian kanssa Gondolenissa kattomassa vähän maisemia |
| Sellaset näkymät |
Seuraava aamukin päätettiin alottaa ajoissa ja oltiin jo 10 jälestä Tiian kanssa Sergelin torin portailla kolmioleivällä ja waynesin kahvilla ja aah kuin aurinko paisto. Laitoin eka kertaa jopa mun maksimekon päälle:)) Aamupalan jälkeen siinä sitten aateltiin, että käydään tässä tyttöjä ootellessa pari kauppaa ja siihenhän se sitten meni, että tavattiin tytöt vasta lounasaikaan, eli öö ehkä kolmelta hupshups:D Siinä taas se nähään 11...:D Vaikka oltiin Tukholman pääkeskuskadulla, missä en tavallaan tykkää shoppailla väkimäärän ja sekasuuden ja kaikkikootpuuttuu takia, mut silti löyty kyllä ihan sika hyviä juttuja, esim 60kr Cheap Monday farkut MITÄ? Nii-i. Tekis mieli ostaa lisää farkkuja vaa, ku täällä on iha sikana hyviäkin farkkuja 100kr. Joo tää on oikeesti tosi paha, kun voin shoppailla täällä IKUISUUKSIIN. Pitää alkaa jo miettii, että miten saa tavarat kotiin hittovie:D Syömässä käytiin sitten cafe 60:ssä.
Sittenhän alko se hauskin osuus... hmm... Lähettiin Tiian kaa Nackaan hakemaan vähän kamoja, kun päätettiin olla 2 seuraavaa yötä Hanningessa... Ei siinä mitään, päästiin keskustaan iha ok, tietysti. Oon menny sen matkan monesti, ei siinä mitään. Sit keksittiin yhtäkkiä, että ei jaksetakaan kahestaan alkaa tekee ruokaa vaa että haetaan Subwaysta. No sit eka se varmaan 20min subway-metsästys ja noin 5 reitin kysymistä. Sekä enkuks, että ruotsiks aina, kerran jopa vähän Suomeks. Sellaset ehkä -95 pojat tuli kysymään enkuks että ollaanko eksyksissä, minä vastasin ruotsiks, koska enkku ei suju. Ja tiia puhu vähän enkkua. Sit lopussa se toinen pojista sano "Minä puhun vähän Suomea, minun äiti on Suomalainen", sit oltiin molemmat tiian kanssa ihan ihastuneita<333 Vihdoin löyty Subway ja pääsin sen myyjän kanssakin heittämään vähän läppää siinä, sit se vielä heitti että, "mikset hae tänne töihin":D Noo. sit centralstation -> oikee raide ---->>>> VÄÄRÄ JUNA. Joka huomattiin vasta jonkun reilun puolentunnin päästä, aloin miettimään, että mites tästä nyt toi Tumba meni ohi ja Tiia alko, että tätä järveä en oo kyllä nähny. No ei sit ku pendeltåg kartan luokse ja tajuttiin, että oltiin ihan hiton väärässä pendelissä... No seuraavalla pysäkillä ulos ja eikun junaa oottamaan takas Älvsjöhön, jossa pysty vaihtaa... Ja sit meillä molemmilla oli ihan hirvee vessähätä, helppohan siinä oli sitten löytää pelkältä rautatieltä minkäänlaista vessamahollisuutta... No älvsjössä fiksusti sitten vaan otettiin uus juna vastakkaiselta raiteelta. JA kun seuraava pysäkki kuulutettiin niin en ollu enää oikee ees uskoo korviani, oltiin menty toista kertaa VÄÄRÄÄN JUNAAN. No taas vaihto seuraavalla pysäkillä ja sitten takas älvsjöhön. Ja seuraavaks pysähyttiin älvsjössä ja alettiin taas oottaa junaa, ku joku nainen tuli sanomaan meille, että jos te tuonne haluutte mennä nii ei se tästä raiteelta mee. No onneks se sit tuli ja lopulta päästiin oikeeseen paikkaan. Ja kello oli 11-12... Tosiaan seittemän bussilla oltiin lähetty Nackasta, mukava neljän tunnin rupeama meillä siinä oli. Sen jälkeen hämtattiin Anna ja Sonja ja suunnattiin Medborgarplatsenin Oj Oj Oj:hin, jossa vietettiin loppu ilta ja taksilla sitten Annan serkulle yöks. Huhhuh mikä ilta.
Olin vielä ennen tota tapporeissua sanonu, että se pitää lomalla ottaa sellanen fiilis, että ei haittaa vaikkei menis kaikki ihan suunnitelmien mukaan. Tossa tuntu jo vähän siltä, että meni ihan liikaa suunnitelmien vierestä:D Ja tarua lainaten: "Näin ei voi käydä kun elokuvissa ja mun elämässä". Laulettiin myös tiian kanssa "Helsinki tule mut hakemaan" ja "äiti tuu hakee mut pois täältää" ja "jossain muualla kuin kotona" kyllähän näitä lauluja riitti:DD
Seuraava päivä oli jo pilvisempi ja se sitten jotenkin meni niin, että siitä tuli kokonaan shoppailupäivä ja sain rahaa palamaan ihan hyvin taas:D Tiialla ja Annalla oli pari kauppaa, mitkä ne halus keskustasta käydä, mutta minä ja sonkku päätettiin suunnata kista galleriin, joka oli muuten ihan älyttömän hyvä! Siellä oli ihan kaikki kaupat! Shoppailu teki jälleen kerran tosi väsyneeks ja illalla oli oikeestaan meillä vaan sitten pakkailu hommia.
Sitten tuli tietenkin taas se sama outo olo, kun kaverit lähti pois. Tuli saman tien ikävä kotiin. Ja se ikävä mulla ei oo kyllä hävinny missään vaiheessa mihinkään, eikä tuu koskaan häviämään. Oon niin turvallisuuden hakunen ja niin kotirakas, että en tiiä voiko mulla koskaan ollu kotia missään muualla kun oikeesti kotona. Sain onneks illalla heti jo lähtee Sallan, Amandan ja Sallan neljän kaverin kanssa ulos:) Oli tosi kiva ilta! Lauantai oli ainoo päivä minkä oon ollu periaatteessa kokonaan Nackassa. Olin koneella, nukuin päiväunia, kävin kävellen kaupassa ja ehin ottaa vähän aurinkooki. Sunnuntaina oli jo pakko mennä johonkin, niin olin sitten 4 tuntia marrun kanssa. Sain siellä syödä tortilloja ja kakkua. Sit käytiin Marrun kanssa kävelyllä ja katottiin illalla Solsidanin juhannusjakso:D Oli mukavaa! Tänään alko työt, piti olla 5 tunnin vuoro mutta hupsista teinki 10 tuntia:D No ei se mitää. Tuli vielä mieleen yks hyvä vanhus juttu, tänään taas yks täti alko siinä kun laitoin sitä nukkumaan kyselee, että missä mä asun, että onko mulla pitkä matka sinne missä nukun täällä ruotissa. Sit se "voi ei ompas pitkä matka, sä voit kyllä muuttaa tähän mun luo, saat asua täällä ilmaseks." sit se kyselee aina hirveesti, että miksen jää sen luokse koko illaks, sit pitää vaan sanoo, että mitäis vähän niinkun työskennelläkin ja åkata kotiin yöks:D
Eilen illalla sain myös kissakaverin<3 pelkään yleensä vähän kissoja ja meinasin aluks, että otan vaan kuvan, mut sit se näytti siltä, että se haluaa seuraa musta, no silittelin sitä eka vähäsen ja lopulta makoilin ja leikin sen kanssa nurmikolla:DD miuuuuu se oli ihana<3 sit se aina tuli oikeen lähelle mua kehräilemään vaikken ois ees koskenu siihen. En tiiä kauanko siinä olis menny, ainaki 20min... Sen jälkeen lähin kävelee kämpille, että sain tavarat jääkaappiin(tai siis mun kämppä oli siitä ehkä 40m päässä) niin tää kisu lähti seuraamaan mua. No otin sen sit vielä syliin ja kannoin sitä hetken matkaa<3 oiiiiiiii on niin ikävä penniä ja kaikkia eläimiä nii se helpotti vähäsen. Nyt mulla on jo ikävä sitä kissaa:D Lopuks jotain kuvia.
| Sitä alko kiinnostaa tolpan päässä oleva puuveistospöllö... |
voi jesus toi meiän pendelreissu ::::D oli ihanata olla siellä!<3
VastaaPoista